"Доктор Сън" на Стивън Кинг


cover project by me

 Като бях на тринайсет прочетох за първи път "Сияние". Когато Дани за втори път влиза в стая 217, аз затръшнах книгата и я пъхнах по най-бързия начин в камерата на хладилника. След пет дни майка ми я откри и се разрази небивал скандал, след който я извадих и размразих. Малко над 20 години по-късно и безброй книги на Кинг, за мен беше удоволствие да разбера продължението, очаквайки перфектен завършек на ужасяващата история. Но както казва самият Стивън Кинг, този роман не е написан от онзи автор, който е написал "Сияние", а по-възрастна и по-опитна версия на същия човек. Ако сте читател на Кинг от толкова години, колкото и аз, със сигурност сте забелязали, че стилът му се е променил осезателно през последните години. Знам, че точно сега куп фенове на ранния Кинг ще се раздподскачат и веднага ще започнат да хейтят, и да искат Краля на ужаса да ги ужаси както някога, но аз лично съм доволна от Стивън Кинг 2.0. Той пише с много по-голяма дълбочина, по-завладяващо и с по-голямо разбиране към човешките емоции (разбира се и в този период има слаби неща- "Под купола", например, е просто една евтина имитация на Стивън Кинг). За съжаление обаче "Доктор Сън" не ме впечатли. Започва адски добре. Историята се развиваше интензивно и не можех да пусна книгата с часове. Но в един момент всичко дерайлира. Лошите са толкова нелепи, че дори не можаха да ме уплашат. А добрите са толкова силни, че нямаше как да се притесня за тях. Рядко ми се е случвало да попадна на толкова скучна битка между доброто и злото. Дани Торънс заслужаваше по-добра история. Е, разбира се, няма да стигна толкова далече, че да определя "Доктор Сън" като лоша книга. Бих я квалифицирала към дъното на неговата библиография- не е лоша книга, но е много слаба по отношение на творчеството на Кинг. Ако сте чели "Сияние" си дължите да прочетете "Доктор Сън". Само не очаквайте Дани да бъде същото момченце или Стивън Кинг да е същия автор. Сигурна съм, че в момента поне няколко човека са готови да ме питат:"В крайна сметка какво се случва с Дани?". Той пораства и се жени Чарли Макджий от "Подпалвачката" и имат невероятни деца. Шегувам се. В анонса на книгата е казано всичко, което трябва да се знае. Другото са спойлери. Приятно четене.
 

Коментари

  1. +1 В един момент лошите станаха смешниците, но в крайна сметка борбата на Дани беше първо с неговото минало, а тези RV people се появиха в един момент като че ли за да оспорят победата му над злото вътре в него и съответно за да получи наградата си един вид категорично.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации